So Cute!!

Rabu, 9 Mac 2011

Bersalin Part 2

Ok, sambung balik pasal pengalaman bersalin aku...

So Pagi 20 jan tu aku duk umah....En Suami ckp, bg chance dia tido kejap...kepala dia dah pening....dlm kul sepuluh, kiteorang decide nak p azzahrah...dgn harapan aku dapat paint killer..hihi...

Dr pun check le aku...dia ckp baru 2 cm...dah dia gak ckp """NAK PAINT KILLER? JGN HARAPLAH. AKU TAMPOR KO KANG, bisu terus"" hihi....tak de lah dia tak ckp pun...dia jwp dgn berhemah le...Kiteorang pun blk...dlm pada tu terpikir le kenapa tak bersalin dekat situ je...on d way blk, En suami suggest singgah rumah Fenzy, yang wife dia bru bersalin dalam 4 hari..so nnti leh le aku berbual n leka skit dr rase skit..
Aku setuju je....

Maka berbual le dgn Fenzy n Dee..Dia pun hidangkan aku air susu...aku mkn dgn roti yang aku beli on the way balik td..+ panadol..hihi...nekad beb...tak tahan r...dlm kul 12 kiteorang blk, siap2..then decide untuk register dekat azzahrah...Lantak r...duit leh cari..tapi sakit ni jenuh gak aku nak tahan..

Bile dah masuk azzahrah ni...konpem r aku amik epidural...dalam kul 4 lebih, bukaan pun dah lebih 3 cm, aku dah start amik epidural...lega gile beb...time tu baru terasa lapar..Tapi mula2 masuk epi ni, gigil badan aku...nurse ckp sebb tak serasi lagi...lepas tu ok r.....en suami belikan roti dekat bangi kopitiam + mkn petang yang hospital sediakan...satu je nak komplain psl mknan tu...sejuk gile beb...tapi belasah jelah..


Aku kire bertuah gak r, sbb time aku bersalin tu, tak de org lain yang bersalin. So nurse2 dekat situ duk layan aku je..tq ye makcik-makcik nurse....siap urut lagi..

Kebaikan amik epi ni, mmg korang tak rase apa2 beb, serius...TAAAAAAAAAPIIIIIII keburukannya, korang nak teran terpakse bergantung pada arahan nurse or dr..Sebab kita terankan time contraction je...sedangkan korang tak rasa sakit...Oleh sebab aku tak reti nak teran, then Terpaksa lak vacum...
Tak kisahlah..apa2pun akhirnya dlm kul 8.59 kot, aku selamat melahirkan  NIN DELISYA BALQIS..
Time kuar dr LR tu pelik je rae...Mcm ada dak kecik yang duk tumpang katil aku..serius..Aku mase dekat LR tu beria ckp dkt staff dekat situ aku nak full BF..bila dah sampai bilik, aku dah pening mcm nak pitam sbb darah banyak kuar tadi, dgn susu x berapa nak kuar....bilik dak kecik tu nangis, nurse dtg n mintak kebenaran nak amik...


aku dgn en suami laju je...amik lah dik, kitaorg gile tak larat...pastu dua2 membuta sampai pagi...hihi..tu le alkisahnya...yang kedua ni tak tau le macam mane..Plannya dekat azzahrah jugak...senang..mls nak pk...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Comment jom, baru semangat nak tulis blog!!