So Cute!!

Isnin, 7 Mac 2011

Second pregnancy..

Tibe2 rase nak menulis.saje je...tak tau lah aku dah penah inform ke tak dekat sini yg aku skarang tgh pregnant 2nd baby. Ari ni 7 Mac genap setahun aku buat majlis cukur jambul dak kecik perut buncit gigi 8 btg..tiba2 terasa nak tulis pengalaman bersalin aku dulu..


19 Jan 2011- Since pagi aku dah terasa sakit.tapi rasa mcm sakit period biase je...aku dkt opis time tu..tnye lah dak2 dekat opis tu, aku nak bersalin dah ke..diaorg pun konpius.tak lagi kot diaorg ckp..aku tgh training time tu..oleh kerana aku terlebih excited..aku catat masa time aku sakit..jarak dia dekat2..dldm 15 minit sekali..benda ni berlanjutan leh sampi ke petang..

Bile balik rumah, sakit tu makin tak tahan...aku ni kalau sakit duk sorang2, mula le rasa sedih je.tel mak semua bagai....hihi...Bile en suami balik, aku bg tau dia..tapi kiteorg tak decide nak p hospital lagi sbb tak tau tu sakit nak besalin ke tak. Dlm sakit-sakit tu sempat gak aku mkn nasi goreng paprik yg en suami beli...hihi...

dlm kul 11 lebih, aku rase sakit sgt. mcm bedebar je tiap kali bila dah cukup cycle 10 minit...so kiteorg decide p hospital..aku call gh putrajaya dulu sblm p..diaorg ni slalu penuh..so dr buang mase p jauh2 then kena blk baik aku call. nasib baik le time check up penah mintak no tel kecemasan hospital tu...nurse ckp penuh..so aku call serdang lak...diaorg kata Ok. ade seorang patient je ...

amik ape yg patut, dan dgn memakai seluar kiteorg pun gerak p hospital serdang..bile tak sakit, aku leh gelak2..muka sihat jek...mane tak nurse tu mcm nyampah jek tgk muka aku..hihi...siap sound lagi...awak tau ke sakit nak bersalin rase mcm mane..dlm ati aku, "mane le aku tau..ni kan first time, lain le kalau dah kelima ke ketujuh"..dia suh le aku salin kain..ni pun kena sound ye..lain kali dtg pakai kain...Baik mak encik...tak tau lak aku nak check jln dah bukak ke blum tu mcm tu...hampes tul..knp tak de org cerita..time tu dr pelatih yg buat.budak lagi...dia ckp 1cm bru...dia suh aku blk...nasib gak dia tak suh aku duk situ...sakit kepala hotak aku nnti..hihi

so sepanjang mlm tu le aku duk menahan sakit...time tu teringat le kalu mati mcm ne ek....tido skit2 je...en suami pun same...last2 kul 4 pagi...en suami ajak turun bawah jln2 dlm rumah, nak kurangkan sakit le konon..sempat le layan bola MU rasenye....

20 Jan- pagi2 aku dah tepk nak amik paint killer...dgn harapan aku leh tido lepas mkn paint killer..tel kak ipar aku dekat nilai, dia ckp tak de lak org mkn paint killer......tibe2 aku rase penat nak menulis...esok je lah aku sambung..jgn marah ek..hihi


3 ulasan:

  1. huk alah.. baru syok nak bace cerita zile tetiba ader iklan pulak.. iklan sampai esok pulak tue...huhuhu.. jangan cerita ini seminggu sekali da ler yekkk..hihi

    BalasPadam
  2. baru nak tahu kesudahannya... lmbt lagi lah ni.. :)

    BalasPadam
  3. adoi la. pasal ape ramai sgt yg cerita pasal nak bersalin nih? tak nak baca habis ok. semua entry yg cerita pasal bersalin aku tak baca habis. macam-ada-rasa-kat-bawah-tu. seriau haih! (T_T)

    BalasPadam

Comment jom, baru semangat nak tulis blog!!